Kuşadası Belediye Başkanı Ömer Günel, basın mensuplarıyla birlikte kentte devam eden ve yapımında sona yaklaşılan proje ve tesisleri gezdi. Başkan Günel, “Vites büyüterek Kuşadası’na hizmete devam edeceğiz. Belediyenin bir kuruşuna sahip çıkmak için gecemi gündüzüme katıyorum. Bizim alnımız ak, başımız dik” ifadelerini kullandı.

Whatsapp Image 2024 09 26 At 13.59.15 (2)

Trafik Parkı, Tenis Kulübü, Otizm Merkezi, Kent Meydanı ve Kadın Danışma Merkezi projelerini yerinde tanıttıktan sonra Hilton Oteli’nde basın toplantısı düzenleyen Günel, “Trafik Parkı’ndan başladık. Hızlı bir gezi yaptık. Trafik Parkı eğitimlerine, halka açık şekilde faaliyetine 10 güne kadar başlıyor. Güzel bir kafemiz, çocuklarımız için eğitim bisikletleri var. Ardından otizm merkezine geçtik. Bölgenin en büyük otizm merkezi. Bizi heyecanlandıran bir proje. Kuşadası Otizm Derneği’nin birikim ve teknik birikiminden yararlanacağız. Büyükşehir Belediyemizin bu konudaki tecrübelerinden de yararlanacağız” dedi.

Whatsapp Image 2024 09 26 At 13.59.15

“30 BİN KİŞİYE ADALIKART VERİLDİ”

Bakan Yerlikaya’dan Aydın’a 2 müjde Bakan Yerlikaya’dan Aydın’a 2 müjde

Tenis Kulübü’nün bölgenin  en büyüklerinden biri olacağının altını çizen Günel, şöyle devam etti: “Kültürpark İzmir’den sonra en büyüklerinden biri diye biliyorum. 5 tenis kortumuz mevcut. Çocuk parkı yapıyorsak ebeveynler için de yerler yapıyoruz. Hemşehrilerimizin işini kolaylaştırmak istiyoruz. Adalıkart’ın devreye girmesiyle birlikte 30 bin kişiye kart verdik. Şu ana kadar tesislerimizde 15 milyona yakın indirim uygulamışız. Beni sevindiren kısım, esnaf arkadaşlarımız ‘bizi de katın’ diyor. Ada Mobil’le birlikte sadece Adalıların konfor alanı artmadı, adaya gelen misafirlerin de burayı tanıması kolaylaşacak. 2 yıla yakın bu proje üzerinde çalıştık. Meydana gelen sonuçlardan çok mutluyum. Kent yönetimine katılım kolaylaşacak.”

“KENT MEYDANI, KUŞADASI’NIN ÇEHRESİNİ DEĞİŞTİRECEK”

Kent Meydanı’nın Kuşadası’nda bir ilk niteliğinde olan, çok büyük bir proje olduğunu aktaran Günel, “Bu kentte yaşayan sabit 200 – 250 bin nüfusun kullanacağı, onun dışında her yaz bizi ziyaret eden misafirlerimizin kullanacağı bir alan. Otopark ihtiyacını da önemli ölçüde karşılayacak. Haziran 2025 itibarıyla tamamlayıp açmayı planlıyoruz. Beni en çok heyecanlandıran projelerden biri Hilton Oteli yanı KEGEV alanına yapacağımız Gençlik İnovasyon Merkezi. Bütün bu alanlar Kuşadası’nın çehresini değiştirecek” sözlerine yer verdi.

Whatsapp Image 2024 09 26 At 13.59.15 (1)

MÜZELER, TURİZMİ CANLANDIRIYOR

Konuşmasında turizm meselesine de değinen Günel, şöyle konuştu: “Turizm sezonuna başlangıcımız beklenenin altında oldu. Ama Eylül’de fark kapandı. Şu anda otellerimiz oldukça dolu. Ama gördüğüm şu, Türkiye pahalı bir ülke haline geldi. Ekonomik krizler bu hale getirdi. Pahalılığa çözüm bulunması şart. Kentte gezilebilecek alanlar yaratmaya çalışıyorum. Kentin taşını toprağını daha düzgün hale getiriyorum. Müzeler ve ziyaret noktalarını artırdık. Kahve Müzesi, Fosil ve Mineral Müzesi, Kent Belleği Müzesi’nin restorasyonu bitmek üzere. Deniz Ticaret Tarihi Müzesi… Efes en önemli destinasyonumuzdu. Şimdi kent içindeki gezi noktaları bu destinasyonun bir parçası oldu. Bu da bizim için mutluluk verici.”

“KİMSEYİ ZORLAMAK İSTEMEDİM”

Bu yıl Altın Güvercin Beste Yarışması’nın yapılmaması konusundaki soruyu da yanıtlayan Günel, “Normal şartlarda 29 milyon olan bütçeyi zorladık, 23 milyona düşebildik. Olmazsa olmazlarımız var yarışma olduğu için. Kültürel faaliyetlerin yüzde 90’ını sponsorla yapıyorum. Belediyenin kasasından para çıkmıyor. Şöyle bir yokladık, eski sponsorlarımızla görüştük. Bu ekonomik şartlarda kimseyi zorlamak istemedim. Bu nedenle Altın Güvercin’i istemeye istemeye yapmadık” ifadelerini kullandı.

Whatsapp Image 2024 09 26 At 13.59.17

“ALNIMIZ AK, BAŞIMIZ DİK”

“280 milyon lirayla aldığımız belediyede geçen 5 yılda 3 milyarlık yatırım yaptık” görüşünü vurgulayan Günel, belediyenin mülk satışı konusuyla ilgili ise şu değerlendirmeyi yaptı:
“Belediye mülk satar. Belediyenin mülk satması, bir kafenin kahve satması kadar normaldir. Belediyenin ana görevi İmar Kanunu’nun 18’inci maddesi uyarınca arsa üretmektir. Arsa üretir, satar. Satmadığının üzerine sosyal donatı alanı yapar. Belediyenin ana gelir kalemlerinden birisidir bu. Satmış olduğumuz hiçbir belediye mülküyle maaş ödemedim ben. Geçmiş dönemde kredilerle, satılan mülklerin paralarıyla maaş ödendi. Bizim yaptığımız yatırımlar ortada. İhtiyaç oldukça arsa üreteceğim ve satacağım. Sattığım malı olabildiğince kıymetli satmaya çalışıyorum. Bir yeri geçmişte olduğu gibi, imar düzenlemesini yapmadan ucuza satıp sonra imar düzenlemesi yapmıyorum. İmar düzenlemesi yapıp, satıp, en yüksek değerden belediyenin kasasına para koyuyorum. Ben hukukçuyum. Belediyenin bir kuruşuna sahip çıkmak için gecemi gündüzüme katıyorum. Bizim bu konuda alnımız ak, başımız dik. Yargılandığım bir tek dava yok. Meclis üyelerimin bir soruşturması bile yok. Vites büyüterek hizmete devam edeceğiz.”
Günel’e proje gezisi ve basın toplantısı sırasında belediye başkan yardımcıları, belediye meclis üyeleri ve birim müdürleri eşlik etti.